Isegi tervislikul alkoholi tarvitanud inimesel on lokaalse ödeemi oht, mille tõttu liigeste lähedal asuv koevedelik hakkab tungima liigeseõõnde. Haigestuda võivad jalapöid, hüppeliigesed ja põlved, naistel ka sõrmeliigesed.

Randevalu ja luud

Vaata lähemalt! Soodsad lumeolud on pannud inimesed agaralt suusatama ning paistab, et sel talvel saavad kõik soovijad ennast proovile panna ka mitmel suusatamise tervisespordivõistlusel.

Seetõttu tuletab Qvalitas Arstikeskuse manuaalterapeut ja spordiarst dr Gunnar Männik kõigile tervisesportlastele meelde treeningu ja sportimise järgse taastumise olulisust, et vältida hilisemaid ülekoormusest tekkivaid hädasid.

Vaata lähemalt! Soodsad lumeolud on pannud inimesed agaralt suusatama ning paistab, et sel talvel saavad kõik soovijad ennast proovile panna ka mitmel suusatamise tervisespordivõistlusel.

Koormusega tuleb piiri pidada Männik tõi välja, et tema arstikabinetti satuvad tervisesportlased eeskätt ülekoormusest tekitatud vigastustega, mis paljudel juhtudel väljenduvad lihaspingetes, verevarustushäiretes ning isegi ka närvikahjustustes.

Paljud vigastused, nagu achilleuse kõõluse põletikud, põlveliigese kõhrepõletik ning õlaliigeste põletikulised protsessid võivad arsti sõnul olla seotud ülekoormusega lülisambas.

Mis on uhine, mida valud on seal

Sagedaseim ülekoormuse tekitaja tervisesportlaste puhul on vale treeningmetoodika, sellele järgneb vale spordialatehnika ning kolmandaks ongi puudulik taastumine, mille alla kuulub ka ebaõige toitumine ja vedeliku tarvitamine.

Õlu pärast treeningut Parast olle valus liigeseid ole hea mõte Eriti juhib dr Männik tähelepanu alkoholi rohkele tarvitamisele pärast treeningut, eeskätt õlle joomisele. Ta selgitab, et iga treeningprotsess põhjustab mikrotraumasid, mis reeglina järgmiseks päevaks taastuvad.

Miks haiget liigeste peatub

Kui aga tarvitada alkoholi pärast trenni, siis need mikrotraumad ei pruugi taastuda ja võivad hakata akumuleeruma ning erinevates kehapiirkondade võivad tekkida ülekoormusvigastused. Venitusharjutusi ei maksa unustada Lisaks alkoholi vältimisele soovitab dr Männik pärast iga treeningut võtta aega venitusharjutuste tegemiseks.

Ta põhjendab, et liigeste deformeerumist kiirendab see, kui liigest ümbritsevad lihased ei ole omavahel tasakaalus ja tekivad sundasendid.

Pahkluu liigend

Selle vältimiseks on vaja lihaseid venitada ja teha vastavaid harjutusi. Eriti põlve- puusa- ja õlaliiget ümbritsevatele lihastele.

Valu ei tohi jätta tähelepanuta Kõige olulisem on spordiarsti sõnul see, et sümptomite, see tähendab valu avaldumisele ei tohi jätta reageerimata. Juhul kui ei ole tegemist traumaga, siis on veel kuu jooksul peale esmast Parast olle valus liigeseid avaldumist võimalus hakata keha ravima spetsiaalsete harjutustega füsioterapeudi juhendamisel.

Koik suuremad liigesed valus

Manuaalteraapiaga on võimalik organismis käivitada enda ressursid, mis aitavad kehal uuesti tööle hakata ning sellega üldse vältida ravimite tarvitamist.